juuni 26 27 28 29 30 juuli 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 aug 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 jaan 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 veeb 1 2 3
     
    Charoni koor / Хор Харона / Vene Teater

    СHARONI KOOR

    J. Pulinovitš

    Lavastaja – A. Garejev

    Suur saal

    Etendusel on sünkroontõlge eesti keelde.

    Soovitatav vanusele 16 +
    Etenduse kestus 2 tund ja 10 minutit

    Piletite hinnad 22-25€ (read on nummerdatud, kohad reas  on nummerdamata).

    NB! Etenduses kasutatakse paaril korral ebatsensuurseid väljendeid.

    Jaroslava Pulinovitši näindendi „Charoni koor“ maailmaesietendus Vene Teatris. 2014. aastal kirjutatud näidendit on korduvalt lavastatud erinevate laboratooriumide ja festivalide raames, kuid “oma lavastaja” leidis näidend alles nüüd.

    Näidendi tegevus keerleb ümber kahekümne viie aastase Nastjakese, kes on endine imelaps. 

    Nastjake elab koos oma õe ja õemehega, kes hoolitsevad tema eest väga.  Kuid noor naine on siiski sügavalt õnnetu - tema lootused ja ootused ei ole täitunud- temast ei saanud ooperitähte.  Ta küll laulab ooperiteatris, aga siiski kõigest kooriartistina, mitte solistina.  Nastjakese ainsaks hingekosutuseks kujunevad manipulatsioonid ning saatuslikud kiremängud... Et sellised mängud võivad nende autori vedada sügavale kuristikku, kust ei ole enam tagasiteed, mõistab kangelanna alles loo lõpus...

    Jaroslava Pulinovitš:

    „Minu jaoks oli siin loos oluline jälgida manipulatsioonide kujunemist.  Kirjutasin selle näidendi 2014. aastal ja sel ajal otsisin vastuseid küsimustele, miks ja kuidas kujunevad välja manipulaatorid ning kuidas arendatakse manipulatsioone. Nende mõtiskluste käigus sündiski minu ettekujutuses näidendi peategelane Nastjake. Hiljem lugesin ma päris palju imelastest, kes olid lapsepõlves erakordselt andekad, kuid täiskasvanuna ei saanud neist silmapaistvaid loomeisiksusi.  Mind üllatas, milliseks kujunesid nende elud ja et väga tihti ei saanud nad oma eluga täiskasvanueas hakkama. See saigi uue näidendi aluseks. Minu jaoks on see näidend katkisest lapsepõlvest ja mul on hea meel, et selle toob lavale Artjom, kes on minu silmis väga andekas lavastaja.“

    Näidendi lavastaja Artjom Garejev (Eesti teatri aastaauhinna laureaat parima lavastaja kategoorias aastal 2016):

    „Ma otsisin kaua sobivat kaasaegset näidendit Vene Teatris lavastamiseks. Tahtsin leida materjali, millel oleks kaalu meie erilises kultuuriruumis. Paljud Vene kaasaegsed draamateosed kujutavad elu-olu, mis minu hinnangul ei oma kõlapinda meie ühiskonnas. Aga Jaroslava Pulinovitši näidend on unikaalne selles mõttes, et loo tegevus võib toimuda ükskõik kus, ükskõik millises linnas, ükskõik millises teatris. Näidendis on suurepärased dialoogid, sügavad ja elulised tegelaskujud ning põnev süžee. Peamine on siin „armastuse puudumise“ motiiv, keskendumine ainult iseendale ja enda üleelamistele, psühholoogilised mängud ja manipulatsioonid, egoism ja infantiilsus, inimese võimetus võtta vastutust oma tegude eest. Need probleemid on kaasajal väga aktuaalsed.“

    Lavastus „Charoni koor“ on mitmes mõttes eriline.

    Peategelase Nastja rollis teeb Vene Teatris debüüdi noor, andekas näitlejanna Marika Otsa. Helilooja Aleksandr Žedeljov kirjutas lavastusele spetsiaalselt originaalmuusika, mis salvestati koos „Voces Musicales“ kooriga Janne Fridolini juhtimisel. Lavastuse teeb unikaalseks ka mängukoht, mis on tavapärasest erinev. Näitlejad mängivad ja liiguvad suure saali eeslaval, saalis ja teatri fuajees ning publik istub laval.

    Esietendus 12. aprillil 2019. aastal.