juuli 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 aug 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 sep 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 okt 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 nov 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 jaan 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 veeb 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
     
    Konverents ja kontserdid Varajane ja Hiline muusika 17.18. novembril Tallinnas

    Konverents ja kontserdid “Varajane ja Hiline muusika”

    17.–18. novembril Tallinnas, Mustpeade Majas ja Eesti Nüüdismuusika Keskuses, Pühavaimu 9.

    Kas nüüdismuusika on saanud vanaks? Ja kas varajane muusika peab saama tänapäevaseks? Millal ja miks on hakatud rääkima „uuest muusikast“? 

    Et arutada vana ja uue muusika seoste üle tänapäevases kultuurikontekstis ning mõista vanamuusika kultuuriloolist rolli korraldab Eesti Nüüdismuusika Keskuse koostöös Tallinna Filharmoonia ja Arvo Pärdi keskusega 17. ja 18. novembril Tallinnas rahvusvaheline konverentsi. Sellega  teeme kummarduse  45 aasta eest, 1978 aasta novembris toimunud esimesele varajase ja nüüdismuusika festivalile Tallinnas. Sellel festivalil rõhutati Eestis esimest korda sidet varajase  ja uue muusika vahel. 

    “Uus” ja “vana” ei määratle sugugi ainult muusika loomisaega, pigem vihjavad need sõnad paljukihilisele esteetilisele programmile. Millal ja miks on hakatud rääkima „uuest muusikast“? Kas ajalooteadlik esituspraktika tõepoolest püüab restaureerida ajaloolist helikultuuri? Ja milline on sellise esituspraktika suhe interpretatsioonikunsti traditsioonidega?

    Lisaks heliloojate, interpreetide ja muusikateadlaste ettekannetele avame mineviku kunstipärandi tõlgendamise arutelu laiemal kultuuri- ja humanitaariaväljal. Diskussiooniküsimused puudutavad autentsust, ajastutruud stilistikat ja erinevate ajastute esteetikat. Üks keskne teema on arutelu nö ajastutruu esituse tähtsusest või tähtsusetusest. Sarnane diskussioon on tänaseks jõudnud ka nüüdismuusika valdkonda. 

    Konverentsi esimesel õhtul kell 19.00 esitab legendaarne  ajalooliste keelpillide virtuoos  ja dirigent Sigiswald Kuijken Mustpeade maja valges saalis nõudliku soolokava Bachi teostest. Tegemist on harukordse võimalusega kohtuda silmast silma elava legendi ja erudiidiga ning naasta Johann Sebastian Bachi teoste interpretatsiooni ajastutruudele lätetele. Teisel konserdiõhtul, 18. novembril kell 18 panevad samas kohas seljad kokku Islandi varajase muusika ansambli “Afekt” liige Halla Steinunn Stefánsdóttir ning erinevad interpreetide koosseisud Eestist (Barokkorkester,Taavi Kerikmäe, Anna-Liisa Eller, U: jt). Ladudes ühe kontserdi raames meie ette muusikalise aja erinevaid kihistusi, joonistatakse välja aja kihilisi struktuure ja luuakse lineaarse aja mõistet avardavaid uusi tähendusvälju nii varajase kui nüüdismuusika mõtestamiseks. Kõrvuti, vaheldumisi ja koos kõlavad varajane ja nüüdismuusika, akustiline ja elektrooniline muusika. Sarnane ja erinev.

     Konverentsi kava:

    17. novembril kell 11–18 (eesti keeles)

    Toomas Siitan           Uus ja vana – kiuslikud kategooriad
    Jaan Ross                 Kuidas muusika kuulamise viisid on aja jooksul muutunud
    Andrus Laansalu      Kas seinad kirjutavad muusikat?
    Hilkka Hiiop              Autentsuse ambivalentsus pärandihoius
    Kerri Kotta                Vana ja uus muusika "dissidentlike" muusikatena
    Maarja Tyler             Arvo Pärt ja tintinnabuli-otsingud: kohtumised, avastused ja sõprus varajase muusika väljal

    18. novembril kell 10–17 (inglise keeles)

    Taavi-Mats Utt                         What Could We Learn from Original Early Music Instruments?
    Andrew Lawrence-King          Music of an Earlier Time: Historical Science and the Art of Performance
    Liisa Hõbepappel                   How do Different Layers of Inspiration Become Part of the Piece?
    Taavi Kerikmäe                      The Paradoxes of Historically Informed performance in Contemporary Music
    Halla Steinunn Stefánsdóttir  Amidst an Urban Archive and Rustling Wind: Of Mediation in Digital and Nonsite Performance Environments

    Lisainfo: eccm.ee

    Maria Hansar
    +372 55 65 55 96