Modo & pratica del diminuir / Veneetsia Sylvestro Ganassi ajal / VII varajase muusika festival
Modo & pratica del diminuir / Veneetsia Sylvestro Ganassi ajal
ansambel More Hispano (Hispaania)
Vicente Parrilla – plokkflöödid, kunstiline juht
Vera Schnider – harf
Maria González – orel, klavessiin
Teodoro Baù – viola da gamba
Ganassi traktaadis Fontegara (1535), mida tuntakse kui kõige ulatuslikumat renessansiaegsete kaunistuste kogu, puuduvad tegelikud muusikateosed. See esitab kaasaegsetele interpreetidele kaks olulist väljakutset: esiteks ei ole kindel repertuaar, millel Ganassi võis oma kaunistusi kasutada; teiseks jätab Ganassi poolt kaunistatud lugude puudumine meid eeskujudeta, mis aitaksid meid uute lugude ornamenteerimisel. Tema avaldatud töö põhjalik uurimine pakub aga mõlemat pidi väärtuslikke teadmisi.
Sylvestro Ganassi muusikalise portree loomiseks on vaja taaselustada Fontegaras suurel hulgal leiduvad kaunistused ja diminutsioonid. Tänase kontserdikava eesmärk ongi näidata Ganassi diminutsioonidele omast rikkust ja loovust. Lisaks tõstab see esile mitte ainult plokkflööti, vaid ka klahvpille ja harfi, mida tänapäeval peetakse sageli pelgalt saatepillideks, kus nende rollid piirduvad tavaliselt kirjapandud polüfooniliste liinide esitamisega.
Ettekandele tulevad teosed on algselt vokaalrepertuaar ja see materjal ei ole sellises kontekstis esitamiseks kergesti kättesaadav. See nõuab põhjalikku uurimistööd, valikuid, transkriptsioone, toimetamist ja kaunistamist – nii plokkflöödi kui ka teiste pillide puhul –, enne kui seda saab harjutada ja kokku mängida. Lisaks peab esinejal olema kunstilise edu saavutamiseks see, mida Ganassi nimetab "intelligentne dinimutsioonikunst"; vastasel juhul, nagu Ganassi hoiatab, "kurnaksite ennast asjata." See on tänapäeva interpreedile tõeline väljakutse.
https://morehispano.com/
www.tallinnfeatreval.eu
Pilet 5€
ansambel More Hispano (Hispaania)
Vicente Parrilla – plokkflöödid, kunstiline juht
Vera Schnider – harf
Maria González – orel, klavessiin
Teodoro Baù – viola da gamba
Ganassi traktaadis Fontegara (1535), mida tuntakse kui kõige ulatuslikumat renessansiaegsete kaunistuste kogu, puuduvad tegelikud muusikateosed. See esitab kaasaegsetele interpreetidele kaks olulist väljakutset: esiteks ei ole kindel repertuaar, millel Ganassi võis oma kaunistusi kasutada; teiseks jätab Ganassi poolt kaunistatud lugude puudumine meid eeskujudeta, mis aitaksid meid uute lugude ornamenteerimisel. Tema avaldatud töö põhjalik uurimine pakub aga mõlemat pidi väärtuslikke teadmisi.
Sylvestro Ganassi muusikalise portree loomiseks on vaja taaselustada Fontegaras suurel hulgal leiduvad kaunistused ja diminutsioonid. Tänase kontserdikava eesmärk ongi näidata Ganassi diminutsioonidele omast rikkust ja loovust. Lisaks tõstab see esile mitte ainult plokkflööti, vaid ka klahvpille ja harfi, mida tänapäeval peetakse sageli pelgalt saatepillideks, kus nende rollid piirduvad tavaliselt kirjapandud polüfooniliste liinide esitamisega.
Ettekandele tulevad teosed on algselt vokaalrepertuaar ja see materjal ei ole sellises kontekstis esitamiseks kergesti kättesaadav. See nõuab põhjalikku uurimistööd, valikuid, transkriptsioone, toimetamist ja kaunistamist – nii plokkflöödi kui ka teiste pillide puhul –, enne kui seda saab harjutada ja kokku mängida. Lisaks peab esinejal olema kunstilise edu saavutamiseks see, mida Ganassi nimetab "intelligentne dinimutsioonikunst"; vastasel juhul, nagu Ganassi hoiatab, "kurnaksite ennast asjata." See on tänapäeva interpreedile tõeline väljakutse.
https://morehispano.com/
www.tallinnfeatreval.eu
Pilet 5€
Kuva kaardil