nov 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 dets 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 jaan 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 veeb 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 mär 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 apr 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Mai 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 juuni 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
     
    Muusikaajalooline kontsertetendus "Ooperite duell. Koomikute taplus." Hortus Musicus
    Nov 13, 2024
    Nov 14, 2024
    Nov 15, 2024

    K 13. november 19.00 Pärnu kontserdimaja

    N 14. november 19.00 Estonia kontserdisaal

    R 15. november 19.00 Vanemuise kontserdimaja

    Kontsertetendus Ooperite duell. Koomikute taplus.

    Hortus Musicus 

    Maria Valdmaa (sopran)

    Vahetekstid: Tõnu Oja (Eesti Draamateater) 

    Kavas:  

    Rameau, Monteverdi, Pergolesi, Lully, Vivaldi  

    Ooperite duellis astuvad võitlusesse Prantsuse ja Itaalia heliteosed

    Ooper on muusikaajaloos armastatud žanr, millel on värvikas ajalugu. Vähem teatakse seda, et aastasadade jooksul on omavahel võidelnud Prantsuse ja Itaalia ooperistiilid. Kolmel õhtul saab kontserdipublik näha koomikute taplust ning otsustada, kumb ooperistiil jääb peale.

    Ooper sündis Itaalias ning itaalia ooperi stiil domineeris pea terves Euroopas juba barokiajast alates. Kõik olid huvitatud itaalia heliloojatest-muusikutest ning eriti lauljatest. Superstaaridest primadonnad ja kastraadid liikusid riigist riiki, õukonnast õukonda, ühest ooperiteatrist teise. Kõige südikamat vastupanu itaalia stiilis muusikateatri pealetungile osutas Pariis. Vastupanu muutus aina tulisemaks ning ajaga kasvas see suisa poliitiliseks ja kultuuripatriootiliseks vastuseisuks. 18. sajandi keskel vallandas Pergolesi ooperi „Teenijanna-käskijanna“ ettekanne Pariisis leppimatu sõja prantsuse ja itaalia ooperistiili pooldajate vahel ning selles sõjas tuli valida pool.

    Kuigi tulisest ooperisõjast on möödas mitusada aastat, on muusikamaailmal tulised helilahingud siiani meeles. Nüüd, kolmel õhtul, jõuab ooperiduell publiku ette ja iga kuulaja saab ise otsustada, kumb stiil talle rohkem meeldib.

    Muusikaajaloolisel kontsertetendusel äratavad sopran Maria Valdmaa ja ansambel Hortus Musicus ellu aastasadu vaka all püsinud muusikakired, esitades Rameau, Monteverdi, Pergolesi, Lully ja Vivaldi aegumatut heliloomingut. Näitleja Tõnu Oja kehastub muusikapalade vahel nii Prantsuse kui ka Itaalia stiili toetavaks disputeerijaks ning vastandab kaks erinevat stiili sellisel moel, et kuulaja saab kaasahaarava ja kirgliku vaidluse osaliseks, kujundades heli- ja sõnakeele järel oma seisukoha ja eelistuse.

    Ooper sündis Itaalias ning itaalia ooperi stiil domineeris pea terves Euroopas juba barokiajast alates. Kõik olid huvitatud itaalia heliloojatest-muusikutest ning eriti lauljatest. Superstaaridest primadonnad ja kastraadid liikusid riigist riiki, õukonnast õukonda, ühest ooperiteatrist teise. Kõige südikamat vastupanu itaalia stiilis muusikateatri pealetungile osutas Pariis. See oli suisa poliitiline ja kultuuripatriootiline vastuseis. 18. sajandi keskel vallandas Pergolesi ooperi „Teenijanna-käskijanna“ ettekanne Pariisis leppimatu sõja prantsuse ja itaalia ooperistiili pooldajate vahel ning selles sõjas tuli valida pool. 

    Ühesaline kontsert kestusega 1 tund 15 minutit. 

    Kuva kaardil